MAN A/W 2013: Astrid Andersen, Agi & Sam, Craig Green
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Projekt MAN je iniciativou značky Topman, která pomáhá mladým debutujícím návrhářům věnujícím se pánské módě. MAN vznikl za podpory programu Fashion East a již v roce 2005 si tento svébytný spolek dovolil uvést svoji tvorbu na londýnském týdnu módy, jehož otěže minulý rok převzaly London Collections: Men. Myšlenka však zůstala stejná, a tak se i dnes prošly na molech osobité modely nepostrádající vtip ani uměleckou ideu.

MAN A/W 2013: Astrid Andersen, Agi & Sam, Craig Green

Agi & Sam

Pokud dokáže dát někdo britskému stylu opravdu na prdel a naprosto ho převrátit naruby, je to bezesporu dvojka Agi & Sam. Každá jejich kolekce je tvořena s velkou dávkou humoru, díky kterému porušují současná pravidla módy. Ani jednomu modelovi nechybí nic, co obyčejnému londýnskému dandymu či postaršímu gentlemanovi na procházce parky. Blazery, rukavice, saka, deštníky a několikrát dokonce i vypasenější baset však u Agiho a Sama dostávají nové formy. Z obuvi si pánové zapomněly sundat plastové násady, vesty si přehodili přes kabáty a krvavě rudé rukavice… no, raději nechtějme vědět. Alespoň, že ten baset byl v teple stejně jako jeho páníček.

Craig Green

Naopak od humoru upuštěnou řadu předvedl debutant panelu MAN Craig Green. Modely z mačkaných syntetik, šusťákoviny a vinylu se totiž inspirovaly na opačné straně Londýně – na té chudinské, kde je zločin na denním pořádku. Modelové na sobě měli čepice, které stačilo stáhnout a vytvořit z nich kukly. Někteří ale byli rovnou obdařeni výmluvnými headpieces stlouknutými ze zbytků prken. U Craiga Greena jako kdyby mělo být vše neurovnané, nezačištěné, vyrobené z odpadků. Tímto dojmem působily i samotné části oděvů, někdy sešité z mnoha různorodých kousků. Green tak vzal největší devizu i prokletí mladých návrhářů – nahodilost – a snad poprvé ji použil v takto hutně temném kontextu.

Astrid Andersen

Astrid Andersen jako návrhářka nerada odbíhá od svého zajetého stylu. Její „něžné ghetto“ má velké kouzlo, hlavně když ho tentokrát doplnila o denim a kožešinu (někdy dokonce dohromady) či květinové vzpory, posun od minulé sezóny však není příliš zřejmý. Basketbalové potisky připomínající náboženské ikony zůstaly, široké střihy i atmosféra 80. let taktéž… Očekáváme od mladé britské krve daleko více.