Gucci A/W 2013
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Pokud se v módě dnes něco vyplatí, je to recyklovat. To, co zatím editoři nazývají sezónní baby blue, je jen jedna z podob industriální modré jara/léta 2012. A to, co se dnes nazývá pánským power-dressingem, je jen aplikace kůže z nedávné sezóny podzim/zima 2012. Někteří tak ve svých kolekcích umí recyklovat chytře, někteří příliš okatě. Mezi chytré recyklátor(k)y patří i Frida Giannini, neboť způsobem, jakým recyklovala své předchozí kolekce a umístila je v nový kontext, je skutečně fascinující.

Gucci A/W 2013

Nutno podotknout, že se Frida odklonila od opulentní italské couture  a navrátila se k městskému charakteru značky Gucci, který je ve svém základu vlastně dosti minimalistický. Frida tak znovu ctí jeho normy a muže obléká do jednoduše střižených kabátů tvaru A a velmi vyčištěných modelů šedesátkových a sedmdesátkových štíhle střižených obleků, které jsme obdivovali několik sezón dozadu. Naprostým standardem stylu Gucci pak zůstávají sametové oděvy, jichž zřejmě podle Fridy stále nemáme dost, obzvláště natiskne-li na ně pro jistotu znovu florální motivy, které tvořily hlavní prvek kolekce podzim/zima 2012.

Ale v momentě, kdy už si pozorovatel málem pomyslí, že ho nic nepřekvapí, najednou nalezne snahu, kterou návrhářka značky demonstrovala skrze starými ruskými uniformami inspirovanou krejčovinu, jejíž sílu Giannini podtrhla sněhově bílými a krémovými odstíny. Hned na to lze však snadno dohledat, že právě s tímto střihem sak u Gucci uspěl Alexander Plokhov, vzpomeneme-li si na jeho tvorbu u italské značky. (Ale to se Fridě dá prominout, snaha jako snaha.)

Kouzelné na této kolekci je však fakt, že stejně jako i ty předešlé, je naprosto zamilováníhodná. Olivové kabáty a britská kostka v kombinaci s tím vším recyklovaným, za doprovodu výborného zpracování a kvalitních materiálů,  je pořád svým způsobem dechberoucí, navzdory tomu, jak moc bezmotivní edice je. Nechť žije slavné pseudo-post-neo Gucci!