Denisa Nová S/S 2013
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Číst ve vývoji Denisy Nové je jako stát se účastníkem Odysseových cest. Na minulém Designbloku v říjnu 2012 představila v kulisách kostela sv. Šimona a Judy „ztracenou“ kolekci, jež se orientovala naprosto vyčištěným tvarem pojímajícím podoby městské elegance. Jenže sázka na the design, který odvrací tvář od konceptuální rafinovanosti, se ukázala jako krok do prázdna. Talentovaná brněnská návrhářka se z onoho prázdna tak nyní snaží vybruslit návratem k vlastní autorské tvorbě.

Denisa Nová S/S 2013

„Dostala jsem se do slepé uličky a vracím se zpět. Zpět k tvarům a střihům které cítím ve své práci jako základní, které mě provázejí od začátku a neomrzely mě,“ přiznává ostatně sama návrhářka, která tentokráte v prostředí svého butiku v Náprstkově ulici dokázala, že na formu, která se mnohdy zdá být prázdná a bezúčelná, nezanevřela. Ženská silueta, v níž Denisa aplikovala mnoho něžných prvků (jako hedvábí či něžné zavinovací detaily) tak podlehla jakési éterizaci.

Denisa rozplétala příběh dekonstruované romantiky (baby blue/krémový kabát s hedvábnými zády a nezačištěnými konturami), evropsky smyslné elegance (lineární šifonové šaty s detaily transparentního křížení) a japonské estetiky (zavinovací celky s bohatým angažmá abstraktních skladů.)

Vznikla tak značně polytematická kolekce, kterou Denisa potvrdila své právoplatné místo mezi předními českými návrháři, jež svou tvorbou pozvedají tuzemský standard. Jediné, co však v případě takto výjimečné kolekce opravdu zabolelo, byl způsob prezentace, který sice vybočoval svým konceptualismem, ale zároveň znemožňoval žurnalistům a fotografům si kolekci pořádně prohlédnout. A i když zřejmě návrhářčiny úmysly chápu, v případě návratu z temné uličky bych se v ní dále nezamykal.