Ve 20. století se odehrála nejedna revoluce, která ovlivnila současnou společnost. Jedna z nich proběhla i v nakupování, ve způsobu, jak chápeme produkty a jakou nám dělají radost. Přispěly k tomu i výlohy, jejichž nákladná výprava dala vzniknout nejednomu fenoménu. Ty největší obchodní domy a nejprestižnější butiky ve světových metropolích jimi lákají potenciální zákazníky zajímavými nápady, inovativními řešeními a přitažlivými předměty. Tak je tomu i v Londýně, kde své výlohy každý měsíc přestavuje kultovní obchod Liberty na Great Marlborough Street. Od místa takové aury se žádají vždy nové a čerstvé vize, které Liberty dokáže přetvořit v neotřelé koncepty, a to především díky spolupracím s umělci, designéry a mezinárodními studii.

Liberty Carpets

Posledním počinem v této oblasti je projekt Liberty Carpets, který obchod vytvořil s holandskou designérskou skupinou We Make Carpets. Ta jménem zcela vyjadřuje své poslání – tříčlenný tým designérů byl vždy fascinován ruční zakázkovou výrobou koberců, uvědomovali si však, že tento luxus je už dávno vyhrazen jen vybrané sortě lidí. Začali tak tvořit vlastní zakázkové koberce z výrobků, které po svém použití již nemají žádnou cenu. Koberce tak tvoří z plastových vidliček, leukoplasti, chuchvalců bavlny nebo i ze sirek.

A tato trojice vytvořila pro Liberty sérii, ke které ji inspirovaly náměty jara a léta. Koberce proto vyrobili z vlaječek, stuh, mejdanových  čepiček a balónků, které dohromady za skly vytvářejí náladu plnou barev a života. V Liberty mezi i na koberce poté navěšeli doplňky a zavazadla, tematicky související s právě probíhajícím obdobím mezi koncem jara a začátkem léta. Svým hravým mixem módy a designu tak výlohy splňují účel, tedy ukázat, že výrobek není jen výrobkem, ale že za ním stojí osobitý příběh – ať už tomu tak je, nebo ne.