Sneakerboy
4.4 (87.69%) 13 hlasů

„Tam venku je tradiční francouzský módní dům, který si dovolil nečekané: za kreativního ředitele si zvolil devětadvacetileté děcko z Tchaj-wanu, které svoji kariéru postavilo na módě ovlivněné sportovním oblečením.“ Tímto způsobem glosuje Chris Kyvetos, bývalý nákupčí velkých obchodních domů, vývoj u maison Balenciaga, na jehož příkladu však poukazuje na daleko rozsáhlejší tendenci v aktuálním vývoji v módě. Její průmysl prahne – stejně jako každý jiný – po zisku a našel si nové odbytiště: generaci mladých lidí, kteří hledají „cool faktor“ za netradičními kousky tradičních značek. Kluci a holky si z nich dělají napůl legraci, stovky, ba dokonce tisíce eur utracené za luxusní zboží, je však vážný business, díky němuž mohl Chris otevřít svůj vlastní butik.

Sneakerboy

Sneakerboy je obchod, který zcela dostává svému jménu – prodává jen sneakers pro boys. Právě tenisky, ať už nízké, kotníčkové nebo high-tops, se staly symbolem luxusu pro novou generaci, která k nim nosí odrbané džíny a roztrhaná trika. Jenže Sneakerboy, který najdete na 265 Little Bourke Street v australském Melbourne, není jen dalším místem, které by prodávalo Margielu, Rafa Simonse, Alexandera McQueena, Balenciagu nebo zvláštní řady od Nike a Adidas. Sneakerboy jde ve svém konceptu luxusu pro mladé ještě dál a do jediného obchodu integruje všechny části života a návyky současné generace.

Ačkoli má Sneakerboy své vlastní prostory, jsou v podstatě jen showroomem a zkušební místností – abyste si totiž sneakers mohli doopravdy koupit, budete potřebovat ještě smartphone nebo tablet. V kamenném butiku si můžete vše ozkoušet, osahat, zjistit, který materiál, jaká velikost a samozřejmý čí brand je ten váš, a pak už jen pomocí nascanování kódu přes Sneakerboy aplikaci tenisky zaplatíte a do tří dnů přijdou k vám domů. „Mladí lidé jsou zvyklí kontrolovat své prostředí, nakupují online. Myslím, že by měli mít tu možnost nakupovat stejným způsobem i v obchodech,“ rozvadí Chris myšlenku butiku Sneakerboy, který je pravda dokonalým spojením živého zážitku z nakupování s pohodlím internetového retailu. Taková spolupráce je výhodná pro obě strany, i když nejvíc na ní vydělá třetí – móda. A to se technologie bála jako čert kříže…