LaChapelle, sex a ponožky
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Je rozdíl mezi recesí a recesí. Když se však do tak komplikované společenské tradice pustí americký fotograf David LaChapelle, mnozí znejistí. A to i v případě, jedná-li se o zdánlivě obyčejnou reklamní zakázku. David LaChapelle už jich za sebou pár má, avšak jeho nátura mu nikdy nepovolí zůstat při zdi. Když tak naposledy fotil pro značku ztělesňující produktový fenomén soudobé hipster kultury – Happy Socks – mnozí ani nebyli schopni rozpoznat, kdy se smát a kdy zas ne.

LaChapelle, sex a ponožky

Nová kampaň zmíněné značky totiž opět přetéká epickým sexem, pornografickou výpravností a kýčovitými kompozicemi nahých těl a zmrzlinových barev. Pro švédský brand ponožek pak LaChapelle fotil vůbec poprvé – možná i naposled – a v hledáčku jeho tvorby se vtip stal zvrácenou podívanou, v níž divák není schopen rozpoznat, zdali odvážný David dělá idi*ty ze zákazníků značky, nebo zdali právě vedení značky neudělalo idi*ta z LaChapella.

Nicméně i tak si americký fotograf, který na prahu svých nejlepších let slaví padesátku, zachovává jistý druh geniality. V sérii fotografií je totiž opět cítit ostrý vizuální styl, kterým LaChapelle na prahu milénia probudil společnost z letargie a který byl minulý rok vidění v exkluzivním výstavním panelu galerie Rudolfinum.