Pokud jste vyrůstali v 90. letech, musíte si ještě teď živě pamatovat legendární Bravíčko a rubriky jako Láska, sex a trápení, v níž dívky nemohli najít klitoris na zádech, nebo Trapasy, u kterých byl vždy přítomen „idol“… Jenže v 90. letech byla mimořádně nabytá i rubrika módních výstřelků, kde se se železnou periodicitou objevovaly po vzoru amerických seriálů tzv. DIY backpacks – jen si vzpomeňte na Praštěnou holku! Batohy, batůžky i ledvinky denně soutěžily i na českých školách a hřištích o to, kdo si je co nejzajímavěji pomaloval, polepil – zkrátka vydyzajnoval. Byla to (závažná) sranda a protože Karl Lagerfeld se humoru nebojí, zařadil batohy dýchající stejným spiritem do aktuální dámské kolekce Chanel.

Láska, sex a trápení a Chanel

Grafitti, značky, stříkance barev i barviv, karabiny… Karl Lagerfeld k nim řekl jen to, že „je v nich jistá lehkost i humor.“ Jenže i u Chanel každá sranda něco stojí a takový batoh ze silného lněného plátna trvá i několik hodin, než se dostane do finálního stádia. Každý motiv je reprodukován zvlášť díky specifické proceduře tisku, která umožňuje nanášet rozličné druhy barev i efektů. Cena je tak v tradici domu závratná a exkluzivně je prodává jen pařížský butik Colette.