Téměř třicetiletý vztah pojí kloboučníka Stephena Jonese a Comme des Garçons. A do tří dekád už se vejde ledacos – mnoho rozhovorů, setkání, návrhů a dokonce i dvě vůně. A právě nový parfém je dalším dítětem tohoto neuzavřeného manželství. Nese název Wisteria Hysteria a… jak ho popsat? No je to možná první androgenní parfém vůbec!

Sexuálně neurčitá vistárie

Před třiceti lety ještě mezi Londýnem a Tokiem létaly faxy. Rei a Stephen si je poprvé vyměnili v roce 1983, kdy jednali o první spolupráci na doplňcích kolekce jaro/léto 1984. Jones tehdy pro Comme des Garçons vytvořil dnes už legendární barety z plstí asymetrických tvarů. Jejich střih se posléze stal inspirací pro flakón první esence, kterou spolu vytvořili. Vůně experimentálních klobouků a japonské avantgardy měla úspěch, a proto se obě zúčastněné strany rozhodly si toto číslo zopakovat. Tvar flakonu zůstal nezměněn, jen nese nové jméno.

Jones se tak znovu podepisuje pod koncept bezchybné, prvoplánově ženské, avšak přeci jen, tak jak to bývá u Comme des Garçons zvykem, dosti androgynní vůně. Ne, ona není unisexová – jako by totiž byla stvořená přímo pro ty, kteří kráčí cestou vlastní tělesné identity. Její základ tvoří dominantní tón vistárie, jejíž netradiční odér dělá z parfému kýč šlechtěné krásy. Své kouzlo kompozici přidává i styraxové kadidlo, hřebíček a v neposlední řadě také ambra a pižmo. Jak sám Jones uvádí, jedná se o „futurologické rokoko s nádechem čisté neřesti“, která se rodí tam, kde se promítá mužův chtíč a ženina zdrženlivost. Tíhu takové dávky sentimentu s ostrým zásahem digitálního věku unese opravdu jen ta entita, jež se blíží samotnému obrazu Jonesova androgynní podstaty. Máte pestík na to si tenhle paskvil podmanit?