3D do našich životů! – Asi něco v tom smyslu se dnes na člověka line ze všech stran, jako kdyby se nynější život odehrával jen ve dvou rozměrech… 3D najednou vyžadujeme v kině, tiskárny schopné trojrozměrného tisku už nejsou jen lahůdkou pro technické gurmány, poněvadž 3D printy už zasahují do interiérového designu i oděvních materiálů, a konfekční řetězec Topman svoji nejvyšší linii Design nabídne na zvláštní stránce naskenovanou na prostorových modelech. Ani tento počin však kolekci na příští jaro na dvojrozměrné plochosti neubere, stejně jako elektronické brýle nevykouzlí z průměrného filmu dobrý.

Topman Design S/S 2015

Objem oblečení, který konfekční značky non-stop produkují, by se dal přirovnat k dvousečnému meči. Sice tak řetězce dokáží uspokojit široké spektrum zákazníků, na druhou stranu lze v limitech jejich výroby jen těžko mluvit o módě či designu. Topman se estetickou jednotu a kontext snaží vyjádřit každou sezonu na londýnském týdnu módy, jak je však znát z kolekce jaro/léto 2015, je tato iniciativa velmi mladá a vlastně ani neví, jakým směrem se ubrat. Řada Design totiž ani tentokrát neoplývá žádným jakkoli invenčním momentem a k dobru ji lze přičíst jen šikovně stylisticky zvládnuté propojení 70. a 90. let.

Konfekční značky nejsou zvyklé do svých kolekcí začleňovat nápad, a tak snaha návrhářského týmu přivést znovu k životu esprit éry květinových dětí, dekádu kalhot do zvonu a nakonec i 90s brit rock vyzněl vniveč, když bylo i tentokrát již od prvního modelu zřejmé, že se za výraznými vzory a image velkého ucha jako z loserského filmu Napoleon Dynamite neskrývá nic jiného než další oblečení, které může v klidu viset hned vedle jakéhokoli jiného kousku z portfolia značky. Topman sice snahu zařadit se mezi vyšší módní značky zvládá lépe než jiné konfekční řetězce, chybí mu ale jednotná vize a vynalézavost. Pokud totiž měla za kolekcí stát myšlenka kýče, jak se ozývalo ze zákulisí, nezachytil ji návrhářský tým ani důvtipně ani přesvědčivě.