Móda je fajn, pokud zrovna nepláčete v kabince, že vám není velikost, u které chcete, aby vám byla. My viníme zákeřný management oděvních značek, co do zkušebních kabinek vybírá taková zrcadla a osvětlení, abychom se zastyděli a oblečení si koupili s předsevzetím, že do něj zhubneme, ale přiznejme si to, detox nám neuškodí. Kdo by se nechtěl cítit lehčí, svěžejší a vitálnější. Přivítejte díky několika jednoduchým radám léto ve skvělé kondici a i v těch pověstných plavkách bude postava o moc lepší…

Pravidelný pohyb

pravidelny pohyb

Většina článků o očištění organismu vám nabídne nějaký super zázračný recept. Něco do sebe vpravíte, třeba pět litrů horké vody s citronem nebo kejdu z kopřivových listů, a ráno se probudíte znovuzrození. To jsou kecy. Televize se nám sice snažila vnutit, že jsme to, co jíme, ale organismus potřebuje kromě dobrého „paliva“ také aktivitu a odpočinek, aby správně pracoval a zbavoval se škodlivin. Začít tedy musíte pohybem. A tady udělá většina lidí tu chybu, že se vydají jednou dvakrát do fitka, plni odhodlání, tam se totálně odrovnají a opět se svalí na gauč. K čemu to je? K ničemu, jen si náhlým náporem podkopete fyzičku a zatížíte i psychiku, kvůli dalšímu neúspěchu.

Cesta, jak být zdraví a štíhlí, je daleko nenápadnější. Spočívá v neustálé aktivitě, celodenní, drobné. Pochůzku o dvě patra výš zvládáte pěšky. Když někde něco upadne, jste první, kdo to zvedá. Vystupujete na stanici, ze které to máte domů pěšky trochu dál než z jiné. Od metra k obchoďáku nevyužíváte kyvadlový autobus. Část administrativní práce vyřídíte ve stoje. Když nejde tiskárna, nevoláte hned IT, ale pod stůl ke kabelům vlezete sami. Samozřejmě, tyto drobné pohyby nejsou na zhubnutí desítek kilogramů. Ale neustálá aktivita je ve výsledku daleko efektivnější, než zničení se jednou týdně na nějakém sportovišti. Takže s úsměvem do toho, hýbejte se kdekoliv, nejen v nějakém zapoceném fitku.

Pravidelná strava

salat se zeleninou a kukurici

Pod náporem rad, co jíst, často zanikne kriticky důležitá informace o tom, kdy jíst. Pravidelně! Pokud jíte pravidelně, můžete téměř cokoliv. I pokud to bude bůček a čokoláda, tělu stejně ulehčíte, když to dostane rozdělené ve více denních porcích, než v jednom večerním vyjedení ledničky. Musí probíhat pravidelné spalování, jen tak se zrychlí metabolismus a dojde k hubnutí. Pokud jsou pauzy mezi jídlem dlouhé, tělo zpomaluje do režimu „nevím, kdy zas budu jíst, radši co nejvíce uložím do tukových zásob“. Když nesnídáte a přes den nejíte jeden den, dva, deset, nebo i sto, nic se nestane. Ale roky podobného životního stylu se na tělu podepíší velmi špatně.

Takže si kromě hlavních jídel dopřejte snídaně, dopřejte si svačiny. Pro začátečníky v hubnutí je navíc velmi motivující fakt, že nemusejí hned opustit „nezdravé“ potraviny, na které jsou zvyklí. Celodenní drobný pohyb a lepší pravidelnost v jídle přinesou výsledky i bez toho, aby závislák na mase a sladkém přešel na zeleninu (což by stejně nedokázal a akorát by měl zas jednou depku).

Pestré jídlo

pestra strava

Tak proč pořád tolik lidí radši zařadí půst a zeleninové saláty, než aby se řídilo těmito pár radami, pochopitelnými i selským rozumem? Protože neradi přemýšlíme. Zhubnutí do vybraného oblečení máme spojené s dietou a dietu se zeleninou. Snažte se v jídle objevovat pořád nové věci a chutě. Jen málo lidí je spokojených s tím, když třicet let snídají stejné vločky. Buďte kreativní v jídle stejně tak, jako jste ve svém osobním módním stylu. Klidně si dejte jeden den hranolky, když druhý vypijete místo svačiny zeleninové smoothie. Jeden den teplou večeři, jindy jen zdravé zobání (oříšky a spol.). Nenechte se rozhodit žádnými dietami a pozitivním přístupem vyhrajete i vysněnou postavu.